Tilastokeskuksen keidaskeskustelut

Mitä tehtiin ja miksi?

Tilastokeskus järjestää säännöllisesti henkilöstölleen ns. keidaskeskusteluja, joissa nostetaan puheenaiheeksi henkilöstöä puhuttavia aiheita. Aihepiireinä ovat olleet mm. monenlaiset työn ja tekemisen muutokset, organisaation säästötarpeet, tietoturva ja muuttoasiat.

Keidaskeskustelu on tunnin mittainen keskustelu, joka pidetään Teamsillä, jotta kaikki halukkaat mahtuvat mukaan. Keskustelu avataan lyhyellä alustuksella aiheesta ja sen jälkeen henkilöstöllä on mahdollisuus osallistua keskusteluun joko Teamsin keskustelupalstalla tai avaamalla kamera. Fasilitaattori on omasta organisaatiosta. Keidaskeskustelut tallennetaan ja niitä hyödynnetään asioiden kehittämisessä.

Milloin tämä tehtiin?

Keidaskeskusteluja on järjestetty viime vuosina noin 4-5 kertaa vuodessa.

Mitä saatiin aikaan?

Keidaskeskustelut ovat rakentaneet vuoropuhelua henkilöstön kesken. Keskustelut ovat myös vaikuttaneet asioiden ja johtamisen kehittämiseen. Henkilöstön palaute keskusteluista on ollut myönteistä.

Mitä jatkossa?

Keidaskeskusteluja jatketaan säännöllisesti uusilla aiheilla.

Tilastokeskuksen logo.